Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace tradičních českých škol s alternativním programem vzdělávání Začít spolu
KVAPILOVÁ, Ráchel
Závěrečná práce se věnuje komparaci tradičních českých škol a škol využívající alternativní program Začít spolu. Cílem práce je seznámit s pohledy tradiční školy a alternativního programu Začít spolu na strukturu vyučování, prostory, kde výuka probíhá, spolupráci dětí, učitelů a rodiny. Dále je cílem porovnat jednotlivé rozdíly mezi školami pomocí dotazníku. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce představí samotný program "Začít spolu" a bude představeno využívání tohoto programu v rámci ČR. Vymezena budou základní specifika tohoto programu, jako je sebehodnocení, centra aktivit. Text se bude zabývat i školou tradiční. V praktické části se práce zaměří na vybrané školy tradiční a ty, které využívají alternativní program, a bude porovnáno, jak práci ve škole hodnotí učitelé v závislosti na zkušenostech a názorech. Stěžejní metodou výzkumu bude dotazníkové šetření.
Spolupráce mezi školou a rodinou na málotřídní škole
Jůzová, Martina ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
SPOLUPRÁCE RODINY A ŠKOLY NA MÁLOTŘÍDNÍ ŠKOLE Diplomová práce se zabývá spoluprácí rodiny a školy na málotřídní škole. Teoretická část se zabývá typologií a proměnami rodiny, partnerstvím rodiny a školy, ideálním nastavením spolupráce rodiny a školy. Nahlíží na programy škol s rozpracovanou oblastí spolupráce s rodinou (Začít spolu a Rodiče vítáni). Hledá možná východiska pro použití na domovské škole. Výzkumná část se zabývá popisem málotřídní školy, na které autorka vyučuje a jejími specifiky, typologií rodin žáků a současně mapuje spolupráci rodiny a školy podle programu Rodiče vítáni. Hledá možné strategie pro zlepšení spolupráce s rodinou. Následuje hodnocení z hlediska autorky, rodičů, kolegů a stanovení závěrů.
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"
Název práce v čj: Komunikace školy a rodiny v základním vzdělávání
Boliková, Kateřina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací školy a rodiny v základním vzdělávání. Jejím cílem je formulovat návrhy k zefektivnění komunikace s rodiči. Práce se dělí na teoretickou a výzkumnou část. Praktická část charakterizuje klíčové pojmy. Interpretuje zakotvení pojmu rodiče v kurikulárních dokumentech a legislativě. Soustředí se na iniciativy a programy akcentující spolupráci školy a rodiny, především na projekt Rodiče vítáni a vzdělávací program Začít spolu. Popisuje formy této spolupráce mezi subjekty a jejich vzájemná očekávání. Výzkumná část zkoumá spokojenost rodičů a užívané komunikační strategie na škole, v níž bylo realizováno výzkumné šetření. Výzkum využívá kvalitativních i kvantitativních metod - především dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Výsledky toho šetření jsou podrobeny analýze. Na jejím základě jsou zformulovány návrhy k zefektivnění komunikace s rodiči. Za efektivní formu komunikace je považována taková, která je vedena jasně a systematicky, předem daným komunikačním kanálem. Taková komunikace může výrazně podpořit spolupráci školy a rodiny. Klíčová slova komunikace, spolupráce, škola, rodina, očekávání, rodiče, Začít spolu, Rodiče vítáni
Postoje pedagogů a rodičů k inkluzivnímu vzdělávání v programu Začít spolu
Koníčková, Klára ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je inkluzivní vzdělávání v programu Začít spolu, konkrétně se práce zabývá postoji zúčastněných pedagogů a rodičů k tomuto fenoménu. Teoretická východiska jsou zaměřena na vymezení terminologicky nejasných pojmů inkluze a integrace, nastiňují její historický a legislativní vývoj i cílový záměr a shrnují hlavní komponenty, jež ovlivňují její kvalitní průběh. Část se také zaměřuje na charakteristiku aktérů a zázemí tohoto vzdělávání i na psychologické aspekty, jež ovlivňují postoje jedince. V neposlední řadě je prostor věnován i programu Začít spolu, shrnutí jeho inkluzivních principů a porovnání publikace: Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA (2011) s dokumentem Profil inkluzivního učitele (Evropská agentura, 2012). Cílem práce bylo mapovat postoje některých pedagogů tohoto programu ke společnému vzdělávání a na jedné ukázce vhodné inkluzivní praxe zjistit, zda se hodnotná práce učitele pozitivně promítá do smýšlení rodičů žáků této třídy. K zjištění výsledků bylo užito metody pozorování a dotazníkového šetření. Výsledkem práce jsou předložená stanoviska všech respondentů i doporučení pedagogů k úpravě a realizaci společného vzdělávání. Ukázalo se, že většinové stanovisko zúčastněných pedagogů tohoto programu je pozitivní a pokud je...
Komparace pojetí spolupráce rodiny a mateřské školy v hlavním vzdělávacím proudu a v programu Začít spolu
Pilpachová, Zdenka ; Rybárová, Eva (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Autorka ve své práci porovnává přístupy ke spolupráci s rodinou v pojetí mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu a alternativních mateřských škol s programem Začít spolu. Cílem práce je zjistit, do jaké míry se formy a intenzita komunikace a spolupráce liší či shodují v závislosti na vzdělávacím programu, a identifikovat silné a slabé stránky vzájemné komunikace. V teoretické části autorka nastiňuje důležitost spolupráce rodiny a mateřské školy pro rozvoj dítěte předškolního věku, možné formy této spolupráce, zásady vyplývající z platných právních předpisů a kurikulárních dokumentů a popisuje, jak je tato spolupráce chápána v programu Začít spolu. V empirické části autorka k zodpovězení výzkumných otázek použila smíšenou výzkumnou strategii kombinující kvantitativní a kvalitativní výzkum. Data shromáždila metodou dotazníkového šetření, kdy respondenty byli pedagogové a rodiče dětí navštěvujících vybrané mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu a mateřské školy s programem Začít spolu v Praze. Z výzkumu vyplynulo, že formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou v hlavním vzdělávacím proudu a v programu Začít spolu se významněji neliší, ale intenzita komunikace a spolupráce, byť obecně poměrně vysoká, je v rámci programu Začít spolu vyšší. Základní silné a slabé stránky komunikace...
Realizace multikulturní výchovy v programu Začít spolu na 1. stupni základní školy
Mírná, Milena ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací multikulturní výchovy ve vzdělávacím programu Začít spolu. Teoretická část práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První z nich se věnuje vymezení základních pojmů, které se k multikulturní výchově vztahují. Mimo to uvádí i oficiálně uznané národnostní menšiny v České republice a vývoj počtu cizinců, kteří na našem území pobývají. Dále se blíže tato kapitola zaobírá předsudky a stereotypy. Druhá kapitola je zaměřena na Multikulturní výchovu, jakožto jedno z průřezových témat v RVP ZV. Práce v této části průřezové téma charakterizuje, popisuje tematické okruhy a možné přístupy ve výuce. Třetí kapitola rozebírá vzdělávací program Začít spolu a podrobně se věnuje jeho stěžejním prvkům. V praktické části práce je detailně popsán kvalitativní výzkum, prováděný s pátou třídou ZŠ Petřiny - sever, která se podle vzdělávacího programu Začít spolu řídí. Tento výzkum zaměřený na oblast předsudků, stereotypů a odlišností je realizován formou týdenní práce v centrech aktivit, při kterých je učitel participačně zapojen. Zjišťuje, jestli žáci dokážou identifikovat tyto projevy ve společnosti a v sobě samých, zda jsou schopni vcítit se do role těch, kteří jsou díky své odlišnosti nějakým způsobem omezováni, a jestli dokážou popsat jejich pocity. Podle výsledků výzkumu žáci...
Využití systému PASCO v alternativních typech výuky
MARTÍNEK, Jiří
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou dvou alternativních přístupů ke vzdělávání - začít spolu, Daltonská škola, dále se zmiňuje o badatelsky orientované výuce a v souvislosti s ní o PASCO měřícím zařízení. Srovnává metody klasické výuky a bádání, stanovuje jejich pro a proti. Praktická část nabízí 15 praktických úloh měření s PASCEm.
Spolupráce rodiny a školy
Málková, Magdalena ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou. Cílem teoretické části je analyzovat prvotní zahraniční zdroje programu Začít spolu v oblasti spolupráce rodiny a školy, především program HEAD START. Dále pak porovnat metody a formy spolupráce ve Spojených státech amerických a České republice se zaměřením na konkrétní základní školu. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, který je zaměřen na reflexi vlastní praxe. Podle Mezinárodního profesního rámce kvality ISSA popisuje a hodnotí spolupráci rodiny a soukromé základní školy, na které autorka působí. KLÍČOVÁ SLOVA: škola, rodiče, rodina, spolupráce, komunikace, standardy, Začít spolu, HEAD START.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.